Informace o postupech proti legalizaci výnosů z trestné činnosti společnosti

účinnost od 1.1.2019

Základní informace

  1. AML pravidly se rozumí postupy a pravidla k předcházení zneužívání finančního systému vycházející ze zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu (dále jen „AML zákon“) a vyhlášky č. 281/2008 Sb., o některých požadavcích proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu (dále jen „AML vyhláška“).
  2. Pověřeným orgánem v oblasti boje proti praní špinavých peněz a financování terorismu v ČR je pak Finanční analytický útvar ministerstva financí (dále jen FAÚ MF), jehož hlavním úkolem je prověřování oznámení podezřelých obchodů obdržených od povinných osob na základě oznamovací povinnosti.
  3. Těmito AML pravidly se společně se Smluvními podmínkami a dalšími pravidly řídí provoz Platebního systému WAYFORPAY. AML pravidla upravují, jakým způsobem předcházíme legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu.
  4. Pojmy používané v těchto AML pravidlech mají význam definovaný ve Smluvních podmínkách, pokud zde není výslovně uvedeno jinak.

Proč identifikujeme

  1. Společnost WAYFORPAY je povinnou osobou (finanční institucí) podle AML zákona a s ohledem na tuto skutečnost je povinna činit kroky dle AML zákona a AML vyhlášky ve vztahu k Partnerům.
  2. V souladu s AML zákonem provádíme opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu. Plníme povinnosti stanovené právními předpisy v této oblasti, a to za účelem zabránění zneužívání finančního systému k legalizaci výnosů z trestné činnosti a k financování terorismu a za účelem vytvoření podmínek pro odhalování takového jednání.
  3. Máme uloženo AML zákonem plnit povinnosti ve vztahu k Partnerům. Mezi tyto povinnosti patří zejména provádění identifikace Partnerů (§ 7 Zákona) a ve stanovených případech též provádění kontroly Partnerů (§ 9 Zákona).

Kdy identifikujeme

Identifikaci Partnera provádíme vždy před začátkem smluvního vztahu mezi společností WAYFORPAY a Partnerem. Úplná a nezpochybnitelná identifikace je nevyhnutelným předpokladem pro zahájení spolupráce.

Jak identifikujeme

Identifikaci provádíme jedním z následujících způsobů:

  1. Distanční, bez fyzické přítomnosti Partnera podle § 11 odst. 7 AML zákona
  2. Identifikaci za fyzické přítomnosti Partnera nebo jeho zástupce.
  3. Akceptujeme rovněž zprostředkovanou identifikaci podle § 10 AML zákona, kterou provádí notář nebo kontaktní místo veřejné správy.

Identifikace Partnera

Fyzická osoba – podnikatel

Identifikujeme konkrétní osobu podnikatele.

Právnická osoba

Identifikujeme fyzické osoby jednající jménem právnické osoby a vlastníky společnosti až ke konečnému vlastníkovi – fyzické osobě.

  1. Distanční identifikace.

    Identifikace bez fyzické přítomnosti Partnera za podmínky, že první platba se uskuteční prostřednictvím bankovního účtu vedeného na jméno klienta a že současně klient předloží elektronickou cestou kopie svých identifikačních dokladů.

    • Partner poskytne elektronickou cestou kopie příslušných dokladů pořízené takovým způsobem, aby příslušné údaje byly čitelné a byla zajištěna možnost jejich uchování po dobu stanovenou v této směrnici a musí obsahovat i kopii vyobrazení identifikované fyzické osoby v průkazu totožnosti v takové kvalitě, aby umožňovala ověření shody podoby příslušných částí průkazu totožnosti a nejméně jednoho dalšího podpůrného dokladu, z nichž lze zjistit identifikační údaje příslušné fyzické osoby, druh a číslo průkazu totožnosti, stát, popřípadě orgán, který jej vydal, a dobu jeho platnosti.
    • Partner poskytne elektronickou cestou doklad potvrzující existenci účtu vedeného na jméno Partnera u úvěrové instituce nebo u zahraniční úvěrové instituce působící na území státu Evropského hospodářského prostoru.
    • Partner poskytne elektronickou cestou další příslušné doklady nebo kopie dokladů, řádně čitelné a ve formě umožňující jejich uchování po dobu stanovenou v této směrnici.
    • Z dodaných dokladů musí vyplývat nezpochybnitelná identifikace Partnera.

    Společnost Wayforpay ověřuje, zda jsou splněny uvedené podmínky a zda podle informací, které má k dispozici, nepředstavuje některý z Partnerů, některý z produktů nebo některý konkrétní obchod zvýšené riziko zneužití pro legalizaci výnosů z trestné činnosti nebo financování terorismu.

    V případě jakýchkoli pochybností, nebo nedodání potřebných dokladů, či nečitelnosti atp. je Partner kontaktován a instruován k odstranění nedostatku. V případě neodstranění nelze uzavřít obchod ani obchodní vztah.

  2. Identifikace za fyzické přítomnosti Partnera nebo jeho zástupce, přičemž identifikační údaje zaznamenáme a ověříme je z průkazu totožnosti. Současně ověříme shodu podoby identifikovaného klienta s vyobrazením v průkazu totožnosti.

    Společnost Wayforpay v rámci provádění identifikace Partnera zjistí všechna jména a příjmení, rodné číslo, a nebylo-li přiděleno, datum narození, místo narození, pohlaví, trvalý nebo jiný pobyt a státní občanství.

    Společnost Wayforpay údaje zaznamená a ověří z průkazu totožnosti, dále zaznamená druh a číslo průkazu totožnosti, stát, případně orgán, který jej vydal adobu jeho platnosti. Současně Společnost Wayforpay ověří shodu podoby s vyobrazením v průkazu totožnosti. Dále je nutné zaznamenat název obchodní firmy, odlišující dodatek nebo další označení, místo podnikání a identifikační číslo osoby. Společnost Wayforpay může pořizovat kopie nebo výpisy z předložených dokladů a zpracovávat takto získané informace pro účely AML zákona. Pořizování kopií osobních dokladů v rámci osobní identifikace je možné jen se souhlasem jejich držitele.

  3. Identifikace bez fyzické přítomnosti klienta, pokud předloží veřejnou listinu o identifikaci.

Požadované doklady

  1. doklad totožnosti klienta (osoby oprávněné jednat jménem klienta)
  2. doklad prokazující existenci společnosti (výpis z OR, ŽR)
  3. doklad o bankovním účtu na jméno klienta (výpis z účtu, potvrzení banky)
  4. v případě potřeby doklad prokazující vlastnictví internetové domény
  5. v případě potřeby doklad prokazující adresu klienta (osoby oprávněné jednat)
  6. v případě potřeby jiný doklad o vlastnické struktuře
  7. v případě potřeby PEP report (prohlášení, že klient není politicky exponovanou osobou)

Ke zjišťování jednotlivých údajů:

  • Rodné číslo: údaj povinný u občanů ČR, cizinců s povolením k pobytu na území ČR, azylantů a dalších osob, kterým je rodné číslo přidělováno podle § 16 zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel ve znění pozdějších předpisů.
  • Datum narození: údaj povinný u osob, které nemají přiděleno rodné číslo.
  • Pohlaví: údaj nabývá na významnosti zejména u cizinců se jmény, z nichž pohlaví není zřejmé (např. neobsahují koncovku –ová), nebo nevyplývá-li z rodného čísla.
  • Místo narození: formát pro zaznamenání místa narození není AML zákonem předepsán, měl by být srozumitelný a jednoznačný.
  • Trvalé nebo jiné bydliště: označení příslušného bydliště, aby bylo dohledatelné
  • a existující (možnost ověření na internetu), přičemž by mělo být ověřitelné v příslušných dokladech.
  • Orgán, který vydal průkaz totožnosti: údaj se zaznamenává v případě, že je uveden v předloženém průkazu totožnosti.
  • Požadované druhy průkazu totožnosti: Občanský průkaz, cestovní pas, řidičský průkaz, průkaz o povolení pobytu cizince atd.

Uvedené druhy průkazů totožnosti lze akceptovat pouze v případě, že splňují tyto náležitosti:

  • jde o platný a státem vydaný doklad;
  • nejedná se o průkaz poškozený nad obvyklou míru opotřebení (např. chybějící listy, slepovaný, přepisovaný, nečitelný apod.);
  • podobenka držitele na průkazu musí odpovídat skutečné podobě držitele a musí být natolik zřetelná nebo nepoškozená, aby podle ní bylo možné držitele s dostatečnou mírou pravděpodobnosti ztotožnit;
  • jde o doklad, ze kterého lze jednoznačně určit, který orgán kterého státu jej vydal;
  • jde o doklad, který z žádného důvodu nevzbuzuje pochybnosti o své pravosti.

Pokud některé identifikační údaje (např. pohlaví, adresa pobytu) nejsou v dokladu totožnosti uvedeny, bude postačovat prohlášení Partnera.

Kontrola Partnera

Společnosti Wayforpay provádí kontroly Partnera podle § 9 AML zákona. Prováděním kontroly Partnera získáváme informace, které potřebujeme pro posouzení, zda obchod je či není podezřelý.

Kontrola Partnera zahrnuje:

  • získání informací o účelu a zamýšlené povaze obchodu nebo obchodního vztahu,
  • zjišťování vlastnické a řídící struktury Partnera a jeho skutečného majitele, pokud je Partnerem právnická osoba, svěřenský fond nebo jiné právní uspořádání bez právní osobnosti, a přijetí opatření ke zjištění a ověření totožnosti skutečného majitele,
  • průběžné sledování obchodního vztahu včetně přezkoumávání obchodů prováděných v průběhu daného vztahu za účelem zjištění, zda obchody jsou v souladu s tím, co je povinné osobě známo o Partnerovi a jeho podnikatelském a rizikovém profilu,
  • přezkoumávání zdrojů peněžních prostředků nebo jiného majetku, kterého se obchod nebo obchodní vztah týká, a
  • v rámci obchodního vztahu s politicky exponovanou osobou též přiměřená opatření ke zjištění původu jejího majetku.

Ověřování Partnera

U každého klienta provedeme ověření v národních i mezinárodních databázích. Ověřujeme pravdivost předaných informací, soulad s pravidly karetních asociací, ověření identifikace klienta a další relevantní skutečnosti. Kontinuálně monitorujeme sankční seznamy stejně jako jednotlivé transakce.

Pro ověření využíváme systémů G2, Accuity a World-check.

Pravidla přijatelnosti Partnera

Společnost Wayforpay, s ohledem na rizikový profil Partnera, vykonává níže uvedené činnosti:

  1. provádění kategorizace Partnerů
  2. rozhodování o uskutečnění obchodu s Partnerem nebo ukončení již probíhajícího obchodu s Partnerem
  3. zjišťování rizikových faktorů u nových Partnerů a současně aktualizace zařazení Partnera do příslušné rizikové kategorie podle zjištěných informací
  4. přijímání odpovídajících opatření vůči Partnerům, u nichž byl zjištěn rizikový faktor.

Rizikový profil Partnera se sestavuje a hodnotí vždy s ohledem na tyto rizikové faktory:

  1. skutečnost, že některá ze zemí původu Partnera, osoby, která s povinnou osobou jedná jménem Partnera nebo některá ze zemí původu skutečného majitele Partnera, je státem, který nedostatečně nebo vůbec neuplatňuje AML/CFT prevenci nebo státem, který je na základě hodnocení povinné osoby považován za rizikový;
  2. skutečnost, že podle informací, které má povinná osoba k dispozici, předmět obchodu byl či má být v souvislosti s obchodem převeden nebo poskytnut ze státu, který nedostatečně nebo vůbec neuplatňuje opatření proti ML/FT (nebo ze státu, který je na základě hodnocení povinné osoby považován za rizikový), nebo že předmět obchodu byl či má být v souvislosti s obchodem převeden nebo poskytnut do takového státu
  3. na seznamu osob a hnutí, vůči nimž jsou uplatňována sankční opatření v souladu s jinými právními předpisy, je zapsán Partner; osoba jednající s povinnou osobou jménem Partnera
  4. skutečný majitele Partnera; osoba, s níž Partner uskutečňuje obchod; nebo (pokud je povinné osobě znám) konečný majitel osoby, s níž Partner uskutečňuje obchod
  5. neprůhledná vlastnická struktura Partnera
  6. nejasný původ peněžních prostředků Partnera
  7. skutečnosti vzbuzující podezření, že Partner nejedná na svůj účet nebo že zastírá, že plní pokyn třetí osoby
  8. neobvyklý způsob uskutečnění obchodu, zejména s ohledem na typ Partnera, předmět, výši a způsob vypořádání obchodu, účel obchodu a předmět činnosti Partnera
  9. skutečnosti nasvědčující tomu, že Partner uskutečňuje podezřelý obchod
  10. skutečnost, že podle informací, které má povinná osoba k dispozici, je s předmětem činnosti Partnera spojeno zvýšené riziko ML/FT.

Akceptace Partnera

Společnost Wayforpay odmítne uskutečnění obchodu (nebo navázání obchodního vztahu anebo ukončí obchodní vztah) v případě, že:

  1. Partner se odmítne identifikaci podrobit
  2. Partner odmítne doložit plnou moc v případě, že je zastoupen zmocněncem
  3. Partner neposkytne potřebnou součinnost při kontrole Partnera
  4. z jiného důvodu nelze provést identifikaci nebo kontrolu Partnera
  5. má-li osoba provádějící identifikaci nebo kontrolu Partnera a pochybnosti o pravdivosti informací poskytnutých Partnerem nebo o pravosti předložených dokladů (v tomto případě je nutné současně podat OPO)
  6. Partnerem, nebo osobou jednající za Partnera je osoba, která je uvedena na seznamu sankcionovaných subjektů (v tomto případě je nutné současně podat OPO)
  7. Partner je PEP.

Jak předcházíme podvodným transakcím

  1. Aplikujeme řídící a kontrolní systém a systém vnitřních zásad, které mají za cíl předcházet legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu. V souladu s tím používáme systémové přístupy, jejichž cílem je předcházet vzniku rizika zneužití Platebního systému WAYFORPAY k podvodným transakcím nebo k jiným nelegálním činnostem. Systém vnitřních zásad je předkládán ke kontrole Ministerstvu financí ČR a v rámci licenčního řízení ČNB.
  2. Před provedením každé transakce provádíme analytické vyhodnocení rizika na základě informací klientovi či informací předaných třetími stranami. Na základě vyhodnocení míry potenciálního rizika si vyhrazujeme právo odmítnout provedení takové transakce.
  3. Automatizovaně vyhodnocujeme podezřelé finanční toky a provádíme pravidelný reporting příslušným osobám a kontrolním útvarům v rámci naší společnosti a dále též veřejným orgánům, jako je Ministerstvo financí ČR.
  4. Pravidelně analyzujeme hrozby nových rizik, kterým přizpůsobujeme nastavení celého systému i jeho chování.
  5. V případě potřeby požádáme klienta o opětovné provedení identifikace za účelem ověření správnosti původně provedené identifikace.
  6. Pravidelně kontrolujeme, zda činnosti a sortiment nabídky prezentované na webových stránkách, prostřednictvím kterých klient nabízí či provádí prodej zboží, nebo nabízí či poskytuje své služby, odpovídá činnosti a sortimentu klientem deklarovanému vůči nám.

Jak zamezujeme hrozbám

Peněžní prostředky posíláme výhradně na bankovní účet vedený na jméno Partnera.

Průběžně vyhodnocujeme potenciálně podezřelé transakce na základě monitoringu proti předem nadefinovaným kritériím chování a transakčním limitům. Monitoring je prováděn oddělením AML pomocí interního a externího monitorovacího systému. Transakce vyhodnocené jako podezřelé jsou eskalovány ke konečnému posouzení.

FAÚ MF může vyžádat informace o obchodech, na které se vztahuje identifikační povinnost nebo ohledně nichž provádí šetření, jakož i o všech účastnících těchto obchodů. V takovém případě mu poskytneme patřičnou součinnost a bezodkladně zajistíme veškeré požadované informace a údaje, popřípadě umožníme přístup k dokladům pověřeným zaměstnancům FAÚ MF, a to ve lhůtě stanovené Ministerstvem financí.

Pokud vyhodnotíme transakci jako podezřelou a současně hrozí nebezpečí, že bezodkladným splněním příkazu klienta by mohlo být zmařeno nebo podstatně ztíženo zajištění výnosu z trestné činnosti nebo prostředků určených k financování terorismu, máme povinnost „zajistit finanční prostředky proti manipulaci" a nahlásit tuto skutečnost FAÚ MF v oznámení o podezřelém obchodu (dále jen „OPO“) a odložit zpracování příkazu klienta o 24 hodin (časová lhůta 24h se počítá od času přijetí OPO na FAÚ MF).

Příkaz klienta k podezřelé aktivitě musíme odložit o 24 hodin také v případě, kdy tak FAÚ MF rozhodne. Pokud hrozí nebezpečí, že bezodkladným splněním příkazu klienta by mohlo být zmařeno nebo podstatně ztíženo zajištění výnosu z tr. činnosti nebo prostředků určených k financování terorismu FAÚ MF rozhodne o odložení splnění příkazu klienta nebo o zajištění majetku (který je předmětem podezřelého obchodu) až na dobu 72 hodin. Naše povinnost je v tomto případě prodloužit zadržení prostředků na tuto dobu. Pokud v tomto limitu podá FAÚ MF trestní oznámení, musíme vyčkat, jak během tří dnů od jeho podání rozhodne o zablokovaných prostředcích příslušný orgán činný v trestním řízení.

Identifikační údaje, kterým se stanoví povinnost doprovázet převody peněžních prostředků informacemi o stranách obchodu, kopie dokladů předložených k identifikaci, byly-li pořizovány, údaj o tom, kdo a kdy provedl první identifikaci klienta, dokumenty odůvodňující výjimku z identifikace a kontroly klienta podle § 13 zákona, a v případě zastupování originál nebo ověřenou kopii plné moci, bezpečně uchováváme nejméně po dobu deseti let od ukončení obchodního vztahu s klientem nebo od uskutečnění obchodu. Tato lhůta začíná běžet prvním dnem kalendářního roku následujícího po roce, ve kterém byl uskutečněn poslední úkon obchodu.

Závěrečná ustanovení

  1. Jsme oprávněni jednostranně měnit tato AML pravidla. S tímto oprávněním souhlasíte.
  2. Změníme-li AML pravidla, jsme povinni klienta o této změně vyrozumět s předstihem formou e-mailové zprávy, jenž bude obsahovat odkaz na nové AML pravidla, odkud si je může vytisknout či uložit v elektronické podobě.
  3. AML pravidla jsou vydána v elektronické podobě a jsou přístupná na webových stránkách společnosti WAYFORPAY.
  4. AML pravidla nabývají účinnosti dnem 01.01.2019.

DEFINICE POJMŮ

Financování terorismu

Shromažďování nebo poskytnutí peněžních prostředků nebo jiného majetku s vědomím, že bude, byť i jen zčásti, použit ke spáchání trestného činu teroru, teroristického útoku nebo trestného činu, který má umožnit nebo napomoci spáchání takového trestného činu, nebo k podpoře osoby nebo skupiny osob připravujících se ke spáchání takového trestného činu. Jednání vedoucí k poskytnutí odměny nebo odškodnění pachatele trestného činu teroru, teroristického útoku nebo trestného činu, který má umožnit nebo napomoci spáchání takového trestného činu, nebo osoby blízké ve smyslu trestního zákona, nebo sbírání prostředků na takovou odměnu nebo na odškodnění.

Pro účely AML zákona i financování šíření zbraní hromadného ničení, kterým se rozumí shromažďování nebo poskytnutí peněžních prostředků nebo jiného majetku s vědomím, že bude, byť i jen zčásti, použit šiřitelem zbraní hromadného ničení nebo bude použit na podporu šíření takových zbraní v rozporu s požadavky mezinárodního práva.

Finanční služba

Jakákoli služba bankovní, úvěrové, pojistné, osobní, důchodové, investiční nebo platební povahy. Tedy i poskytnutí služeb platební brány.

Legalizace výnosů z trestné činnosti

Jednání sledující zakrytí nezákonného původu jakékoliv ekonomické výhody vyplývající z trestné činnosti s cílem vzbudit zdání, že jde o majetkový prospěch nabytý v souladu se zákonem; uvedené jednání spočívá například:

  • v přeměně nebo převodu majetku s vědomím, že pochází z trestné činnosti, za účelem jeho utajení nebo zastření jeho původu nebo za účelem napomáhání osobě, která se účastní páchání takové činnosti, aby unikla právním důsledkům svého jednání,
  • v nabytí, držení, použití majetku nebo nakládání s ním s vědomím, že pochází z trestné činnosti,
  • ve zločinném spolčení osob nebo jiné formě součinnosti za účelem jednání uvedeného výše.

Není rozhodující, zda ke shora uvedenému jednání došlo nebo má dojít zcela nebo zčásti na území ČR nebo v cizině.

Obchod

Každé jednání Společnosti WAYFORPAY a Partnera s jinou osobou, pokud takové jednání směřuje k nakládání s majetkem této jiné osoby nebo k poskytnutí služby této jiné osobě. Je-li platba rozdělena na několik samostatných plnění, je hodnotou obchodu nebo platby jejich součet, jestliže spolu tato plnění souvisí.

Obchodní vztah

Smluvní vztah mezí Společností WAYFORPAY a Partnerem, jehož účelem je nakládání s majetkem této jiné osoby nebo poskytování služeb této jiné osobě, jestliže je při vzniku smluvního vztahu s přihlédnutím ke všem okolnostem zřejmé, že bude obsahovat opakující se plnění.

Podezřelý obchod

Obchod uskutečněný za okolností vyvolávajících podezření ze snahy o legalizaci výnosů z trestné činnosti nebo podezření, že v obchodu užité prostředky jsou určeny k financování terorismu, nebo že obchod jinak souvisí nebo je spojen s financováním terorismu, anebo jiná skutečnost, která by mohla takovému podezření nasvědčovat. Okolnosti, které vyvolávají podezření, mohou být například anomálie v chování klienta oproti jeho obvyklému chování nebo oproti chování množiny klientů obdobného typu.

Politicky exponovaná osoba

a) fyzická osoba, která je nebo byla ve významné veřejné funkci s celostátním nebo regionálním významem, jako je zejména hlava státu, předseda vlády, vedoucí ústředního orgánu státní správy nebo jeho zástupce (náměstek, státní tajemník), člen parlamentu, člen řídícího orgánu politické strany, vedoucí představitel územní samosprávy, soudce nejvyššího soudu, ústavního soudu nebo jiného nejvyššího justičního orgánu, proti jehož rozhodnutí obecně (až na výjimky) nelze použít opravné prostředky, člen bankovní rady centrální banky, vysoký důstojník ozbrojených sil nebo sboru, člen nebo zástupce člena (je-li jím právnická osoba) statutárního orgánu obchodní korporace ovládané státem, velvyslanec nebo vedoucí diplomatické mise, anebo fyzická osoba, která obdobnou funkci vykonává nebo vykonávala v jiném státě, v orgánu EU anebo v mezinárodní organizaci,

b) fyzická osoba, která je osobou blízkou k osobě, která je uvedená v písmenu a),

c) fyzická osoba, která je společníkem nebo skutečným majitelem stejné právnické osoby, popřípadě svěřenského fondu nebo jiného právního uspořádání bez právní osobnosti, jako osoba uvedená v písmenu a), nebo je o ní SF známo, že je v jakémkoli jiném blízkém podnikatelském vztahu s osobou uvedenou v písmenu a),

d) fyzická osoba, která je skutečným majitelem právnické osoby, popřípadě svěřenského fondu nebo jiného obdobného právního uspořádání bez právní osobnosti, o kterých je SF známo, že byly vytvořeny ve prospěch osoby uvedené v písmenu a).

Průkaz totožnosti

Doklad vydaný orgánem veřejné správy, v němž je uvedeno jméno a příjmení, datum narození a z něhož je patrná podoba, popřípadě i jiný údaj umožňující identifikovat osobu, která doklad předkládá, jako jeho oprávněného držitele.

Riziková země

Země riziková z hlediska legalizace výnosů z trestné činnosti, financování terorismu nebo z hlediska šíření zbraní hromadného ničení. Seznam těchto zemí je stanoven nařízením Komise (EU) 2016/1675 ze dne 14. července 2016, kterým se směrnice (EU) 2015/849 Evropského parlamentu a Rady doplňuje o identifikaci vysoce rizikových třetích zemí se strategickými nedostatky.

Země původu

U fyzické osoby každý stát, jehož je tato osoba státním příslušníkem a současně všechny další státy, ve kterých je přihlášena k trvalému nebo jinému pobytu.

ČNB

Česká národní banka

Úřad

Finančně analytický úřad

Zákon

Zákon č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu.

Vyhláška

Vyhláška č. 281/2008 Sb., o některých požadavcích proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu.

OPO

Oznámení podezřelého obchodu

AML/CFT

Opatření v oblasti prevence legalizace výnosů z trestné činnosti a financování terorismu (Anti-Money Laundering / Countering the Financing of Terrorism)

ML/FT

Legalizace výnosů z trestné činnosti / financování terorismu (Money Laundering / Financing of terrorism)